Dag 4 : Boston

Het lijkt alsof we al een paar weken weg zijn, toch is onze reis nog maar net begonnen. Vandaag hebben we het Freedom Trail afgelopen, het is alweer een prachtige dag met temperaturen tot 29°C.

Het Freedom Trail is een pad doorheen de stad die je langs alle bezienswaardigheden leid. Het is een dikke 5 km lang en brengt je langs enkele mooie gebouwen. Gebouwen die allemaal gerelateerd zijn aan de onafhankelijkheids strijd die hier geleverd is tegen de Engelsen.

Het semi eindpunt van dit pad door de stad is Bunker Hill, alwaar de “Patriots” een morele overwinning boekten op de Engelsen. Zij hadden de slag om Bunker Hill wel verloren, maar de Engelsen hadden enorme verliezen te verwerken.

Vanuit Bunker Hill hadden we een perfect zicht op een brug waarvan de mogelijke toekomstige “Lange Wapper” duidelijk op geinspireerd is.

Daarna zijn we langs de Commonwealth Avenue gewandeld. Dit is een lange laan met in het midden een breed voetpad met een hoop standbeelden van lokale en nationale helden.

Daarna was het tijd om terug te keren naar het hotel, zodat we onze voeten een welverdiende rust konden geven en even konden afkoelen van de verzengende hitte. Nu nog even nadenken wat we vanavond nog gaan doen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *